Plzeňský JESUS 

01.02.2024

Celý podzim jsem pracoval na další skvělé výzvě pro muzikálovou scénu DJKT v Plzni - na hlavě Jana Křtitele a Jidášovi - dablérovi. Dalo mi to další spoustu zkušeností s materiálem a také s pochopením, co ruce dokážou...

JESUS CHRIST SUPERSTAR Tim Rice, Andrew Lloyd Webber
Divadlo J. K. Tyla v Plzni - muzikál
režie: Lumír Olšovský
scéna a kostýmy: Dave Benson



HLAVA JANA KŘTITELE

Realizace hlavy měla několik fází.
První, a de facto nejtěžší fází, bylo vymodelování samotné hlavy. Dostal sem ale volnou ruku, neboť hlava se nemusela podobat konkrétnímu herci, měla se ale podobat různým vyobrazením hlavy Jana Křtitele. Uděl jsem si tedy studii všech obrazů a plastik a vytvořil jsem jakýsi součet charakteristických rysů.

Druhá fáze byla odlévání formy a pozitivu - další výzva, protože jsem zkoušel několik materiálů a nakonec jsem skončil u staré prověřené techniky - sádrové formy.
Poslední ,třetí fáze, byla nalepení a upevnění vlásenek a následné líčení. Za vlásenky vděčím paní Renátě Školoutové z ostravského Národního divadla moravskoslezského, která mi v tomto velmi pomohla a vytvořila přesně to, co bylo potřeba. 

Aby byla hlava co nejvěrnější, studoval jsem anatomii hlavy, ovšem studovat uťaté hlavy... dlouho jsem z toho nemohl spát :/

Doba realizace:  1,5 měsíce
Použitý materiál: PUR, latex, silikon a sádra



JIDÁŠ - dablér

Realistická postava určená k oběšení a oblečená do stejného kostýmu, jako mají sólisté v alternaci. 
Na začátku bylo studium anatomie a postupně vznikaly kresby s proporcemi těla. Následně návrh v měřítku 1:1 a výroba šablon... a pak už jen hodiny a hodiny stříhání molitanu, tvarovaní a zahlazování. Následně potahování. Velmi náročná výroba... a musím konstatovat, že poslední stehy nití byly už z posledních sil.

Uvnitř postavy je systém ocelových lanek, které drží celou váhu postavy a rozkládá váhu stejnoměrně na závěsný systém. 

Doba realizace: 2 měsíce
Použitý materiál: PUR, latex, silikon a sádra